سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 46513
کل یادداشتها ها : 80
خبر مایه


1 2 >

برحسب تعریف ، دامنه نام یکتایی است که وب سایت شما از طریق آن شناخته می شود. دامنه از یک یا چند بخش تشکیل شده است که اصطلاحا به آن label گفته می شود .

 در نظر داشته باشید که کارکترهایی نظیر space " " یا - را نمی توانید در نام دامنه استفاده کنید .

نام دامنه را چگونه انتخاب کنم ؟

1 . اطلاعات سایت را توصیف کند.

اگر سایت شما در زمینه اطلاع رسانی یا سرویس دهی فعالیت خواهد کرد، بهتر است نام آن توصیف کننده این فعالیت باشد.

اگر دامنه شما به راحتی به خاطر سپرده شود ، بازدیدکنندگان خود را برای آینده حفظ خواهد کرد. پارامترهای متعددی در به خاطر سپردن دامنه موثرند به عنوان مثال موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

اگر نام دامنه شما لغتی است فارسی که با کارکترهای انگلیسی نوشته شده است، باید عمومی ترین نوع نوشتار آن کلمه را مورد استفاده قرار دهید. به عبارت ساده تر کاربر نباید برای رسیدن به سایت شما بارها نام دامنه را به صورت غلط تایپ کند تا یکی از موارد آن پس از بارها آزمایش و خطا سایت شما را نمایش دهد!

تعداد کارکترهای دامنه را تا حد امکان کم کنید. اما در این کم کردن کارکتر افراط نکنید، گویا بودن دامنه برای سایتهایی که تنها ماهیت آنلاین دارند حیاتی است .

2. از نام دیگران استفاده نکنید

اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران. هیچگاه بدون دلیل نام دامنه ای مشابه نام دیگران انتخاب نکنید. این مساله را خصوصا در فروشگاههای آنلاین مدنظر قرار دهید. اگر این مساله از لحاظ قانونی مشکل نداشته باشد از نظر اعتماد کاربران به شما تاثیر منفی بسیار زیادی دارد .

3 . موتورهای جستجو را مد نظر قرار دهید

قرار گرفتن کلیدواژه اصلی فعالیت سایت در نام دامنه اولویت دامنه را در جستجوها بالا می برد. این مساله را در زمان انتخاب زبان نام دامنه خود نیز لحاظ کنید. به عنوان مثال اگر شما از لغت shop به جای foroushgah استفاده کنید در جستجوهای لغت shop اولویت خواهید داشت. مخاطب خود را مد نظر قرار دهید .

 

 

"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"


با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)

 


  

 

امروزه در سایت های مدرن و جدید, وجود فضاهای خالی امر نه تنها غیرمفید و هدر دادن فضا محسوب نمیشود بلکه بسیار مفید نیز می باشد. کاربران امروزی بلافاصله وقتی  وارد یک صفحه وب سایت می شوند ابتدا با کمک اسکرول صفحه تا انتهای مقاله و مطلب را بررسی میکنند. طبیعی ست برای بررسی یک مطلب, چیدمان مطالب,رعایت فاصله بین خطوط و رعایت فاصله بین متن ها و المانها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

یکی از راه حل های جلب توجه کاربران استفاده از سادگی و البته فضای خالی در اطراف المان های مهم صفحه است.

در این مقاله ابتدا سعی خواهیم کرد تعریف مناسبی از فضای خالی یعنی Whitespace در طراحی سایت را بیان نماییم.

فضای خالی در طراحی سایت چیست؟

فضای خالی فقط به معنای بکگراند سفید در صفحه نمی باشد بلکه میتواند هر طرح و رنگی باشد.  تعریف دقیق ما از فضای خالی این می باشد که می بایست: 1- بین خطوط فاصله مناسب وجود داشته باشد. 2- بین متن و المانها فاصله مناسب وجود داشته باشد 3- اطلاعات تماس با ما مخصوصا شماره های تماس باید به صورت فاصله دار باشد و از تو در تو نوشتن شماره های تماس خود داری شود. و به طور کلی مرز بندی بین محتوا رعایت شده باشد.

تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است که همگی آنها بر یک نتیجه تاکید دارند؛ نبود فضای خالی و فاصله میان المان های صفحات وب موجب تشویش ذهن و سردرگمی کاربر میشود. مغز انسان به طور ناخودآگاه حس منفی جذب کرده و نمیتواند به درستی محتوا را آنالیز میکند. در این شرایط عموما کاربران تصمیم به ترک صفحه یا سایت میگیرند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)




  

استفاده از ویدیو بک  گراند (Video Background) در طراحی سایت آری یا خیر؟

در اینکه استفاده از ویدیو بکگراند در طراحی سایت می تواند بسیار زیبا باشد و یک تجربه کاربری خوبی را منتقل نماید شکی نیست. اما عدم رعایت نکات کلیدی و استاندارد لازم و مهم میتواند نتیجه عکس نیز به مخاطب ارایه نماید.

گروه وب مک اکنون توانسته است در نسخه جدید وب سایت خود با رعایت نکات لازم در استفاده از ویدیو بکگراند رابطه کاربری زیبایی را ارایه نماید    

مهمترین اصول اساسی و مهم در استفاده از ویدیو بک گراند در طراحی سایت

استفاده از ویدیو بکگراند, خوب و بسیار زیبا میتواند باشد اما به شرط رعایت تمام نکات اساسی ومهم آن . به عنوان مثال تنها حجم کم ویدیو دلیلی کافی برای استفاده از ویدیو بک گراند نمی باشد و اینکه اصولا در چه سایت های خوب هست استفاده شود و در چه سایت هایی نباید استفاده شود و سایر نکاتی که در زیر مطرح خواهد شد میتواند به شما کمک نماید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

استفاده از ویدیو بک  گراند (Video Background) در طراحی سایت 


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)



  

 در این مقاله 5 نکته از نکات اساسی و بسیار مهمی که باید در طراحی یک سایت ساده رعایت کرد را توضیح خواهیم داد. طراحی سایت ساده علاوه بر سلیقه و کدنویسی نیازمند رعایت نکات کاربردی برای دسترسی بهتر بازدیدکنندگان به مطالب نیز می باشد. از اینرو ساده کردن هرچه بیشتر کار با سایت و راحتی کاربران با آن رضایتمندی مشتریان شما را افزایش خواهد داد.

 

 

1- مشخص و تعیین کردن بخش های اصلی سایت:

این کار به شما کمک میکند که تمامی مطالب سایت را در دو گروه:1- ضروری و مهم و 2- غیر ضروری تقسیم نمایید . در نگاه اول شما به عنوان طراح سایت شاید فکر کنید که تمامی مطالب شما مهم هستند اما تجربه نشان داده است با کمی دقت و بررسی بیشتر میتوان تا 80 درصد مطالب را به عنوان مطالب غیر ضروری و غیر مهم دانست. این موضوع آنچنان اثبات شده و علمی هست که به قانونی به نام 80-20 شناخته شده است.

شما با تمرکز بیشتر بر روی محصولات و خدمات خود که مورد نیاز ضروری مشتریان است متوجه خواهید شد که کدام خدمات شما جزء مهمترین ها یا همان 20 درصد و کدام خدمات و محصولات شما جزء 80 درصد یا غیر ضروریها می باشد.

قانون 80-20 چیست و به ما چه میگوید:

براساس قانون 80-20 تنها 20 درصد مطالب موجود در صفحه سایت مهم بوده و ارزش آن را تعیین میکنند و 80 درصد بقیه قابل حذف هستند یعنی با حذف آن لطمه ای به کارایی سایت نخواهد زد. بطور مثال در یک صفحه خاص این 20 درصد میتواند یک فرم ثبت نام، اشتراک خبرنامه و یا خرید محصول باشد.

با استفاده از قانون 80-20 و با برجسته سازی بخش های اصلی به سرعت تاثیر آن را بر عملکرد مشتریان در سایت و میزان بازدهی تبلیغات خود خواهید دید. افزایش میزان فروش یا نسبت ثبت نام به بازید میتواند موفقیت شما را تضمین کند زیرا مطالب اضافی برای درگیر کردن ذهن بازدیدکننده و خروج از صفحات سایت وجود ندارند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

طراحی سایت ساده و 5 نکته اساسی از نکات کاربردی و بسیار مهم در طراحی سایت

 

"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)


  

در این مقاله می خواهیم در مورد تعدادی از باید ها و نبایدها که باید در طراحی سایت رعایت شود را  همراه با توضیح کامل ارائه نماییم:

 

1-جستجو در سایت، 2-خوانا نبودن متن، 3-رعایت اصول نگارش، 4-طراحی سایت با دسترسی مناسب، 5-تنوع صفحات در طراحی سایت، 6-استفاده نکردن از موسیقی متن، 7- آزمایش کارایی طراحی سایت.

از جمله 7 نکته اساسی از نکات مهم و کاربردی در طراحی سایت می باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. یادمان باشد در طراحی سایت باید دو نکته همزمان باهم استفاده شود 1- کاربردی بودن و راحتی دسترسی به تمام صفحات سایت 2- دارای خلاقیت در پیاده سازی و جذاب بودن برای بازدید کننده گان .یعنی همزمان باید سعی شود هردو معیار در نظر گرفته شود.

1. جستجو در سایت : در مفید بودن وجود سیستم جستجو در سایت شک نکنید گاهی کاربران فرصت بررسی مقالات شما را تا رسیدن به مقاله مورد نظر ندارند بنابراین وجود باکس جستجو میتواند بلافاصله به کاربر کمک نماید تا به هدف خود برسد. 

پیشنهاد: به عنوان طراح سایت شما هم میتوانید خود سیستم جستجو در مقالات و مطالب سایت را پیاده نمایید و هم اینکه از سیستم جستجو گوگل در سایت به نحوه زیر استفاده نمایید:....

 

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

7 نکته از مهمترین نکات اساسی در طراحی سایت که باید رعایت شود

 

"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ